Strona główna Produkty i usługi Zunifikowana komunikacja Wydrukuj

Zunifikowana komunikacja

Łatwo dostępna komunikacja jest kluczowym warunkiem sukcesu w dzisiejszym konkurencyjnym świecie. Wobec tego istotne jest nie tylko zapewnienie faktycznej metody konwersacji, lecz co najważniejsze, obie strony muszą być łatwo osiągalne. Dzisiejsze systemy telekomunikacyjne koncentrują się nie tylko na podstawowych filarach komunikacji jak sprzęt, urządzenia końcowe i dostępność połączenia, lecz także na stronie aplikacyjnej. Rozwój telefonii analogowej i cyfrowej, technologii bezprzewodowych i VoIP zoptymalizował stosowane dzisiaj metody komunikacji. Telefonia IP, która dzisiaj uważana jest za standard, pozwoliła nam zaoszczędzić pieniądze przy budowie systemów, obniżyć cenę za rozmowy telefoniczne, umożliwiła nam stworzenie osobnych biur (na przykład praca w domu), ułatwiła budowę ośrodków zachowania ciągłości pracy, lecz przede wszystkim dała nam podstawę do budowy nowych aplikacji głosowych.

Zunifikowana Komunikacja – UC reprezentuje kolejny krok w rozwoju komunikacji. UC to system komunikacji koncentrujący się na człowieku. Wobec tego nie oznacza to, że musi być dostępny jeden konkretny numer telefonu, lecz osoba, do której należy ten numer musi być dostępna niezależnie od tego, czy znajduje się blisko telefonu, siedzi przed komputerem, pracuje na zewnątrz firmy czy też jest w drodze do pracy. Z osobą tą można się skontaktować nie tylko za pomocą jego zwykłego telefonu stacjonarnego, lecz także przez jego telefon komórkowy, e-mail, komunikator internetowy (IM), SMS, etc. Istotą UC jest zapewnienie wszystkich możliwych metod kontaktu dla jednego konkretnego numeru.

Ułatwienie komunikacji i umożliwienie wyboru kanału komunikacji (głos, video, tekst) zależy od znanej osiągalności człowieka korzystającego z danego urządzenia. Informacje o obecności właściwego odbiorcy mogą być wykorzystane przy wyborze preferowanego typu kontaktu lub metody komunikacji, lecz także dla umożliwienia wyboru właściwego momentu czasu kontaktu. To umożliwia nam uzyskanie pewności, że druga osoba nie będzie niepokojona podczas spotkania, a z drugiej strony osoba ta może dać znać dzwoniącemu, że na przykład będzie dostępna za dwie godziny. Jeżeli pracujesz na swoim komputerze, możesz woleć aby kontaktowano się z tobą poprzez twój komunikator internetowy. Możesz też nie chcieć, by ci w ogóle przeszkadzano, więc druga osoba może wybrać wysłanie do ciebie emaila lub pozostawienie wiadomości głosowej, abyś mógł odpowiedzieć później.

Wszystkie te metody usprawniają komunikację – zwiększają osiągalność i optymalizują moment, w jakim można się skontaktować z daną osobą. Ostatecznym wynikiem jest wzrost wydajności pracy, uproszczenie procesów biznesowych i zwiększone zadowolenie klienta.

Korzyści:

  • Zapewnienie maksymalnego poziomu osiągalności poprzez wykorzystanie różnych kanałów komunikacji
  • Opcja publikowania stanu aktywności użytkownika
  • Zachowanie ciągłości biznesu – zdolność komunikacji w sytuacjach awaryjnych i podczas katastrof
  • Skrócenie czasu reakcji a tym samym zwiększenie zadowolenia klienta
  • Wzrost wydajności pracowników
  • Poprawa przejrzystości wydatków na komunikację
  • Obniżenie kosztów utrzymania i świadczenia usług telekomunikacyjnych

Algotech oferuje:

  • Wdrożenie rozwiązań telekomunikacyjnych  zorientowanych na UC
  • Rozszerzenie twojego obecnego systemu telekomunikacyjnego przez dodanie odpowiednich produktów UC
  • Profesjonalne usługi i integracja aplikacji komunikacyjnych
  • Utrzymanie i obsługę rozwiązania UC